vrijdag 18 maart 2016

Blauweregen uit de plantenwereld

Vorige maandag vertelde ik jullie al iets over een woord uit het boek Overspel van Tatiana de Rosnay en nu kwam ik er nog eentje tegen waarbij ik me niet veel kon voorstellen. Het hoofdpersonage uit het verhaal had het immers over blauweregen.

Ik kon uit de context opmaken dat het over een soort klimplant ging, maar verder kwam ik niet. Mijn plantenkennis is immers behoorlijk klein ;). Daarom ging ik opnieuw op zoek naar wat meer info over deze blauweregen.

* Komt overgewaaid uit de VS, Japan, China en Korea
* Het is een houtige slingerplant
* Wordt vaak als sierplant gebruikt
* Er bestaat een Chinese en een Japanse blauweregen, 
de eerste is linkswindend, de andere klimt naar rechts
* Vind je ook terug onder de naam Blauwe regen
* De bloemen zijn niet altijd blauw, ze kunnen ook wit of roze zijn 



Bron:
* http://www.kijktuinen.nl/tuinen/houten-pergola

Geen opmerkingen:

Een reactie posten