donderdag 10 maart 2016

Nieuwe rage in mijn klas!

Het gebeurt wel eens dat een kindje uit mijn klas - want ja, ik geef les in een lagere school in West-Vlaanderen - een knutselwerkje meebrengt om aan de klasgenootjes te tonen. Nu zag ik de laatste tijd nogal vaak hetzelfde materiaal terugkeren, maar ik had het nog nooit eerder gezien. Nochtans ben ik wel thuis in die dingen (dacht ik). Aangezien ik ook van 7-8-jarigen nog iets kan leren, vroeg ik aan Zowé waarmee ze haar mooie knutselwerkjes had gemaakt en ze zei dat het om foam klei ging. Foam klei dacht ik, dat moet ik opzoeken en met mijn lezers op Gietjes Weetjes delen.


* Het is een zelfhardende soort klei. Het hoeft dus niet gebakken te worden.
* Het bestaat uit een soort gel met kleine witte balletjes in.
* Zowel geschikt voor kinderen als voor volwassenen.
* Het plakt aan voorwerpen maar niet aan je handen waardoor je dingen als hout en andere klei kan beplakken en versieren.
* Je vindt het in allerlei soorten kleuren, zelfs in fluo.


Bron:
* http://www.meermetkleur.nl/workshop-foamklei/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten