dinsdag 22 maart 2016

Onrust of kolibrievlinder

Intussen is het boek Overspel van Tatiana de Rosnay al een tijdje uit en op mijn andere blog Gietjes Boekies en Movies schreef ik ook al een korte recensie. Toch stond er nog een woord uit dat boek in mijn inspiratieschriftje voor deze webstek. Naast ischias en blauweregen kwam ik er ook de onrust tegen. Voor mij is dat een woord dat ik in een heel andere betekenis ken, maar ik linkte het helemaal niet aan de dierenwereld. De Rosnay leerde me echter dat de onrust een kruising is tussen een kolibrie en een vlinder. Oordeel zelf maar...


Ik vind het een vreemd zicht en ik hoorde er nog nooit eerder over. Ik zet nog enkele weetjes over dit dier op een rij.

* De onrust wordt ook wel de kolibrievlinder of onrustvlinder genoemd.
* Dit dier behoort wel degelijk tot de familie van de vlinders.
* De achtervleugels hebben een oranje kleur.
* Je ziet de dieren in Zuid-Europa en Noord-Afrika.
* Ook in België en Nederland werd deze vlinder al gezien.

Wil je nog meer weten over de kolibrievlinder? Kijk dan zeker ook eens op de volgende pagina!


Bron:
* http://zoom.nl/foto/natuur/kolibrievlinder.1872308.html
* Wikipedia

4 opmerkingen:

  1. dit dier is echt eng maar ook weer mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier de Kolibriklinder in mijn tuin, donderdag 13 juli 2023
    https://drive.google.com/file/d/19r4UUMRBKEcFQ8NK5YdmbBk8KAi5m6LX/view?usp=drive_link

    BeantwoordenVerwijderen