zaterdag 12 maart 2016

Triest sportweetje

Een kleine twee weken terug zag ik op het internet dat er een Australische roeister overleden was. Ik las het artikel diagonaal en moest even slikken toen ik zag dat ze amper 33 was. Laat dat nu net ook mijn leeftijd zijn (al ben ik tot november wel nog 32). Sarah Tait overleed ten gevolge van baarmoederhalskanker en laat een man en een dochter na.


Deze Tait was trouwens niet de eerste de beste. Op de Olympische Spelen van Londen pakte ze samen met Kate Hornsey een zilveren medaille bij de wedstrijd twee-zonder-stuurman.

Waar alle kranten echter ook nog over schreven, is de vloek die op de Spelen van 2012 blijkt te rusten. Er zijn in die vier volgende jaren immers al 18 olympiërs overleden. Sommigen pleegden zelfmoord, anderen crashten met een helikopter en nog anderen werden vermoord.

Kijk hier voor de indrukwekkende (of moet ik zeggen weerzinwekkende én trieste) lijst.


Bron:
* http://rowingonline.com.au/Generic/Persons/PublicPersonView.aspx?id=89e07802-e78e-46b4-9476-18c7222114a7
* http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160303_02162313

Geen opmerkingen:

Een reactie posten