woensdag 7 december 2016

Blake en Mortimer

Strips, ik ken er echt niets van. Oké, ik weet iets over Jommeke en ik ken Suske en Wiske en Urbanus van naam, maar voor de rest is mijn parate kennis wat strips betreft behoorlijk mager. Daarom stel ik er vandaag weer eentje voor, namelijk Blake en Mortimer.


Deze strip is van de auteur Edgar P. Jacobs.
Oorspronkelijk heette deze strip Blake et Mortimer.
De strip verscheen in 1946 voor het eerst in het Belgische stripblad Tintin.
Philip Mortimer is de belangrijkste persoon in de strip.
Francis Blake is een kapitein en vriend van Mortimer.
De eeuwige vijand van Blake en Mortimer is kolonel Olrik.
Olriks handlanger is Sharkey.
De agent in de strip heet Pradier.


Bron:
* http://gamingtrend.com/reviews/bonne-chance-blake-mortimer-witness/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten