dinsdag 6 december 2016

De conferentie van Jalta

Geschiedenis, daar heb ik altijd van gehouden. In die lessen zat ik altijd vooraan en moest niemand me storen. Voor de rest van de week was ik wellicht de grootste babbelkous, maar niet tijdens geschiedenis. Ik heb er nog altijd een zwak voor, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik al veel dingen vergeten ben. Daarom wil ik geschiedenis ook genoeg aandacht geven op Gietjes Weetjes.

Vandaag vertel ik jullie iets meer over de conferentie van Jalta. Jalta is een stad in Oekraïne waar van 4 tot 11 februari 1945 een conferentie werd gehouden. Drie wereldleiders kwamen samen op het einde van de Tweede Wereldoorlog. Churchill (van het Verenigd Koninkrijk), Roosevelt (van de VS) en Stalin (van de Sovjet-Unie) bespraken wat er zou gebeuren na afloop van de oorlog. De Nazi's waren immers zo goed als verslagen.

Wil je weten wat er allemaal werd besproken tijdens deze conferentie? Neem dan zeker eens een kijkje op deze Wikipediapagina!



Bron:
* http://www.koude-oorlog.nl/contents/nl/d6_conferentie-van-jalta.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten