vrijdag 5 januari 2018

Jules Verne, geen dichter maar schrijver

Gisteren had ik een afspraak met vriendinnen en zelfs dan pik ik nieuwe dingen op. Ik ben tijden de weetjesmadam bij uitstek geweest, maar ik moet zeggen dat het de laatste jaren een heel pak minder is. Ik weet zeker dat er straffere weetjesmadammen tussen zitten ;). Mijn geheugen laat me wat in de steek en sinds ik alleen ben, las ik gewoon veel minder. Daar wil ik met het nieuwe jaar zeker weer verandering in brengen en ik ben hier toch wel goed gestart, al zeg ik het zelf.

Een groep van die vriendinnen zat oudejaarsavond ook bij elkaar en ze speelden 'De Slimste Mens'. Een welbepaalde vraag ging over Jules Verne. Ik moet zeggen dat ik weet dat meneer Verne een schrijver is, maar vijf trefwoorden... die had ik ook niet kunnen opnoemen. Daarom wil ik er hier wel een aantal noteren zodat ik ze nooit meer vergeet ;).


  • Fransman
  • Leefde van 1828-1905
  • Werd geboren in Nantes en stierf in Amiens
  • Schreef avontuurlijke reisbeschrijvingen
  • Verne wordt vaak gezien als de vader van de sciencefiction
  • 'De reis om de wereld in 80 dagen' is de bekendste roman van Verne


Bron:
* https://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_Verne

1 opmerking: